دسته بندی | حسابداری |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 933 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 31 |
عنوان: دانلود پاورپوینت تئوری بازار سرمایه (فصل نهم کتاب مدیریت سرمایه گذاری تالیف جونز ترجمه تهرانی و نوربخش)
دسته: مدیریت سرمایه گذاری، مدیریت سرمایه گذاری پیشرفته- مدیریت مالی-حسابداری- اقتصادفرمت: پاورپوینت(Powerpoint)
تعداد اسلاید: 31 اسلاید
طراحی با شکلهای بسیار زیبا
کتاب مدیریت سرمایه گذاری تالیف جونز ترجمه دکتر رضا تهرانی و عسکر نوربخش از جمله منابع مهم درس مدیریت سرمایه گذاری در سطح کارشناسی ارشد و دکتری می باشد. این فایل شامل پاورپوینت فصل نهم این کتاب با عنوان “تئوری بازار سرمایه" بوده که در 31 اسلاید طراحی شده و شامل بخشهای عمده زیر می باشد:
مقدمه
مفروضات تئوری بازار سرمایه
معرفی دارایی بدون ریسک
ترکیب دارایی ها با ریسک و بدون ریسک
امکانات قرض دهی
امکانات وام گیری
پرتفلیو بازار
خط بازار سرمایه
شیب خط بازار سرمایه
خط بازار اوراق بهادار
مدل قیمت گذاری دارایی های سرمایه ای (CAPM)
اوراق بهادار زیر ارزش ذاتی و بالای ارزش ذاتی
تئوری قیمت گذاری آربیتراژ
دسته بندی | حسابداری |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 1239 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 52 |
عنوان: دانلود پاورپوینت تئوری پورتفولیو (فصل ششم کتاب مدیریت سرمایه گذاری تالیف جونز ترجمه تهرانی و نوربخش)
دسته: مدیریت سرمایه گذاری، مدیریت سرمایه گذاری پیشرفته- مدیریت مالی-حسابداری- اقتصاد-
فرمت: پاورپوینت(Powerpoint)
تعداد اسلاید: 52 اسلاید
طراحی با شکلهای بسیار زیبا
کتاب مدیریت سرمایه گذاری تالیف جونز ترجمه دکتر رضا تهرانی و عسکر نوربخش از جمله منابع مهم درس مدیریت سرمایه گذاری در سطح کارشناسی ارشد و دکتری می باشد. این فایل شامل پاورپوینت فصل هشتم این کتاب با عنوان “تئوری پورتفولیو " بوده که در 52 اسلاید طراحی شده و شامل بخشهای عمده زیر می باشد:
مقدمه
مدل مارکوئیتز
مفروضات مدل مارکوئیتز
بازده مورد انتظار یک اوراق بهادار
ریسک یک اوراق بهادار
بازده مورد انتظار پرتفولیو
ریسک پرتفوی
ضریب همبستگی
ضریب همبستگی برای دو اوراق بهادار
کوواریانس
نحوه محاسبه کوواریانس
مثال برای محاسبه کوواریانس
ایجاد ارتباط میان ضریب همبستگی و کوواریانس
مفهوم ریسک پرتفلیو
نتایجی در خصوص ریسک پرتفلیو
بازده مورد نتظار و ریسک گروهی از اوراق بهادار
مجموعه پرتفلیوهای کارا
انتخاب یک پرتفوی بهینه
انتخاب پرتفوی بهینه بر روی مرز کارایی
استفاده از مدل برای تخمین ورودیها
مدل تک شاخص
مدلهای چند شاخص
دسته بندی | حسابداری |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 621 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 33 |
عنوان: دانلود پاورپوینت ارزشیابی سهام عادی (فصل دهم کتاب مدیریت سرمایه گذاری تالیف جونز ترجمه تهرانی و نوربخش)
دسته: مدیریت مالی-حسابداری- اقتصاد-مدیریت سرمایه گذاری
فرمت: پاورپوینت(Powerpoint)
تعداد اسلاید: 33 اسلاید
طراحی با شکلهای بسیار زیبا
کتاب مدیریت سرمایه گذاری تالیف جونز ترجمه دکتر رضا تهرانی و عسکر نوربخش از جمله منابع مهم درس مدیریت سرمایه گذاری در سطح کارشناسی ارشد و دکتری می باشد. این فایل شامل پاورپوینت فصل هفتم این کتاب با عنوان “ارزشیابی سهام عادی " بوده که در 33 اسلاید طراحی شده و شامل بخشهای عمده زیر می باشد:
دو روش اساسی تجزیه و تحلیل برای ارزشیابی سهام عادی
روش ارزش فعلی
خلاصه فرایند ارزش فعلی
نرخ بازده مورد انتظار برای سهام عادی
جریانات نقدی مورد انتظار برای سهام عادی
مدل تنزیل سود تقسیمی
مدلهای رشد برای سود تقسیمی
مدل نرخ بدون رشد
مدل نرخ رشد ثابت
مدل نرخ رشد چندگانه (متغیر)
مدل دو دوره ای
تشریح رشد بالاتر از معمول یک شرکت فرضی
ارزش ذاتی
روش ضریب قیمت به سود هر سهم (P/E)
نسبت قیمت به ارزش دفتری
نسبت قیمت به فروش
دسته بندی | هنر و گرافیک |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 18 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 24 |
بازرسی و ارزیابی در Hex (سحر و جادو)
بازرسی و ارزیابی در Hex (سحر و جادو)
جک ون ریجسویجک
بخش محاسبه علم دانشگاه آلبرتا ادمونتون
آلبرتا - کاندا T6G2H1
وضعیت هنر در برنامههای بازی Hex در حدود سال 2002 این است که کامپیوترها بتوانند به طور کامل روی موقعیتها تا برد 6×6 بازی کنند و در برابری هستند با بهترین بازیکنان انسانی روی اندازههای برد تا حدود 9×9. این گزارش به طور رایج وسایل مورد استفاده و پیشنهادی را برای بازرسی تخته بازی و اعمال ارزیابی کشف کننده را توصیف میکند.
1ـ مقدمه
برای یک مقدمه عالی برای بازی Hex و استراتژی آن نگاهی به کتاب Browne بیندازید. مقالات مقدمهای در مورد Hex در Scientific American by Gardner and stewart به چشم میخورد. تکامل PSPACE از نسخه عمومی شده Hex توسط Even و Tarjan به اثبات رسیده است. اثباتی برای خود Hex توسط Reisch عرضه شده بود. وسایل الگوریتمی برای بازی Hex در این گزارش توصیف شده است که میتواند به صورت زیر خلاصه شود:
ـ ارتباطات مجازی در برنامة Vadim Anshelevich Hexy (Ansoo): استفاده شدهاند.
ـ الگوهای تجزیه توسط Jing yang استفاده شدهاند تا مقادیر باز 7×7 و 8×8 را اثبات کنند. (YLPO1, YLPO2a, YLPO2b)
ـ بازرسی الگو بر پایه روش yang است و تست شده است اما هنوز در برنامة Jack Van Rijswick استفاده نشده است. Queen bee (Rijoo)
ـ مدلهای شبکه در چندین فرم ارائه شدهاند. البته به طور قابل توجه در Hexy که یک شبکه الکتریکی مانند آن است.
ـ فاصله هندسی در Queen bee استفاده شده است.
کاهش y توسط Steven Meyers پیشنهاد شده است که بر پایه مشاهدات توسط creaigschensted میباشد.
اولین سه روش در بخش 2 توصیف شدهاند. در حالیکه بخش 3 جریان شبکه و روشهای 2 فاصله را توصیف میکند. وسیله کاهش y در بخش 4 ارائه شده است.
AppendixA شامل بعضی پیش زمینهها روی ارائه هندسی Hex است.
2ـ جستجو (بازرسی)
نه ارتباط مجازی و نه الگوهای تجزیه روشهای بازرسی تخته بازی نیستند.
هر دو روش از الگوهای محلی ارتباطات اثبات شده، ایجاد الگوهای جدید از الگوهای کوچکتر استفاده میکنند. انواعی از استفاده از الگوهای تجزیه که از الگوهای کروی استفاده میکنند به عنوان یک افزایش بازرسی تختهبازی ایمن در الگو بازرسی استفاده شدهاند.
1-2- ارتباط مجازی
ارتباطات مجازی الگوهای محلی هستند که یک ارتباط را گارانتی میکنند. دو نوع ارتباط مجازی وجود دارد: قوی و ضعیف، یک ارتباط ضعیف توسط قانون And ایجاد شده است که یک برنده گارانتی شده است که ابتدا بازیکن برنده را تأمین میکند. یک ارتباط قوی توسط قانون or ایجاد شده است که یک برنده است بدون در نظر گرفتن اینکه چه کسی اول بازی میکند. هر ارتباطی یک حامل دارد که نیستی مجموعهای از خانهها است که مورد نیاز است تا برای ارتباط با کار خالی شود. قانون And در شکل 1-I نمایش داده شده است. این قانون یک ارتباط ضعیف بین q,p را پایهگذاری میکند که تأمین میکند که برآمدگی میانی m خالی است و ارتباطات قوی بین m,p و بین q,m وجود دارد. ارتباط میتواند توسط بازی در نقطة m ایجاد شود. قانون And نیاز به 2 حامل دارد که نپوشاند و حامل نتیجه ارتباط ضعیف اتصال این دو حامل به اضافه خانه m است.
دسته بندی | حقوق |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 97 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 150 |
آرماگدون گرایی و تأثیر آن بر سیاست خارجی ایالات متحده آمریکا
مقدمه:
روایت ادیان مختلف از آخرالزمان بخش مهمی از هویت جامعه بشری را شکل داده است. به طوری که بسیاری از تعاملات بشر به ویژه در سطح بینالمللی و نحوه این روابط ریشه در رویکردی دارد که پیروان ادیان مختلف به آخر الزمان دارند و ویژگیهای قابل تأملی را متوجه الگوی رفتاری کشورها کرده است.
رویکردی که هر قوم به این موضوع دارد نوع مأموریت آن قوم را مشخص میکند. این مأموریت به ابعاد گوناگون زندگی این قوم یعنی فرهنگ، اقتصاد، سیاست داخلی و سیاست خارجی تسرّی پیدا میکند و در واقع یکی از عوامل کلان در سامان بخشی سیاستهای یک کشور است. پیشبرد جهان به سمت الگویی که برای آخرالزمان ترسیم شده یکی از دغدغههای اصلی پیروان ادیان مختلف است. در این الگو حق و باطل تعریف شده است و این درگیریهای زیادی را بین ملتهای مختلف شکل میدهد. یکی از این روایتها، روایت کتاب عهد عتیق از برخوردی است که در آخرالزمان پدید میآید. این روایت که به «هارو مجدون» یا «آرماگدون» معروف است امروز شکل دهنده بخش عظیمی از رفتاری است که در درون جهان صورت میگیرد و جهان بیرون از آن را نیز دستخوش تحول کرده است. همانطور که در صفحات بعدی به خوبی توصیف خواهد شد ایالات متحده آمریکا بعد از انحراف مسیحیت پروتستانی و نزدیک شدن ایدههای آن با ایدههای صهیونیسم یهودی به شدت تحت تأثیر این روایت تفوق جویانه از آخرالزمان قرار گرفته است. اگرچه سیاستهای اعلامی ایالات متحده مبتنی بر اصول مکتب سکولاریسم معرفی میشود، اما سیاستهای اعمالی این دولت به ویژه بعد از جنگ جهانی دوم براساس اصول مذهبی و دینی بنا شده است. اشاره بوش «به جنگهای صلیبی» بعد از ضد واقعیت «یازدهم سپتامبر» و تشابه این دو پدیده به یکدیگر گویای عمق و ریشههای مذهبی در افکار «سیاست سازان» جامعه آمریکا دارد. بنابراین آمریکا دارای نظام ارزشهایی است که از آن میتواند به ایدئولوژی تعبیر نمود و نومحافظهکاری آمریکا به شدت تحت تأثیر این ارزشها قرار دارد. این ایدئولوژی پیوند عمیقی بین صهیونیسم و پروتستانیسم ایجاد کرده است که سیاست خارجی آمریکا را تعیین میکند. در این راستا بوش به شدت تحت تأثیر کشیشهای مسیحی است که از آنها به عنوان «صهیونیستهای مسیحی» نام برده می شود. این دسته بقای آمریکا را منوط به بقای اسرائیل میدانند و به ائتلاف خیر (اسرائیل و آمریکا) در مقابل ائتلاف شر (مسلمانان و ادیان دیگر) تأکید دارند. بنابراین صدور ارزشهای آمریکای حالتی مذهبی به خود گرفته است.
در این تحقیق تلاش میشود تأثیر ایده مذهبی آرماگدون بر سیاست خارجی ایالات متحده مورد بررسی قرار گیرد.
فصل اول: سیری در تاریخ؛
آرماگدون گراها کیستند و چه میگویند؟
برای ترسیم مسیر مطالعاتی موضوع تحقیق لازم است ابتدا از ریشه بحث که ایده «صهیونیسم» است آغاز کنیم.
«صهیونیسم» اندیشهای سیاسی است که معتقد است در کتاب عهد عتیق (تورات) به یهودیان وعده داده شده به ارض موعود که خداوند به ابراهیم و اخلافش وعده داده بازخواهند گشت. براساس این ایده در کتاب مقدس یهودیان محدوده این سرزمین از نیل تا فرات مشخص شده است. در متنی منسوب به ارمیای نبی آمده است «سرانجام روزی اسرائیلیهای پراکنده در جهان دوباره در این سرزمین جمع خواهند شد. آنها دوباره خواهند آمد و بر فراز ارتفاعات صهیون آواز خواهند خواند.» (1)
جنبش صهیونیستی در واقع حرکتی مستقل و متکی به خود نبود؛ بلکه همزمان با رشد رقابتهای استعماری و امپریالیستی در اروپا به وجود آمد. اندیشه صهیونیسم صهیونیستی، یعنی بازگشت به فلسطین و تأسیس حکومت اسرائیل، در اصل از سوی قدرتهای استعماری رقیب در اروپا مطرح شد و بعدها بورژوازی یهود نیز برای دستیابی به اهداف خود، با سرمایه داری اروپا همدست شد و حرکت صهیونیستی را بنا نهاد. واژه «صهیونیسم» نخستین بار از سوی «ناتان بیرن بام»، یک یهودی اتریشی، در مقالهای که در سال 1886 انتشار یافت، مطرح شد. او مفهوم این واژه را «استقرار دوباره ملت یهود در خاک فلسطین معنا کرده است. (2)
اندیشه تأسیس دولتی برای قوم یهود، سابقهای استعماری دارد و به زمان «ناپلئون بناپارت» باز میگردد. او در سال 1799 با صدور فرمانی از یهودیان خواست تا تحت لوای وی جمع شوند و در مقابل به آنها وعده داد تا سرزمین مقدسی را در اختیار آنان قرار دهد و عظمت و شکوه اورشلیم باستانی را زنده کند. (3)
در این زمینه اعضای مجمع بزرگ پاریس میگویند:
«بناپارت در اندیشه حضور و نجات سیاسی یهودیان در سرزمین مصر یا کرانههای رود اردن بوده است. ما در این مورد هیچ تردیدی نداریم، ... این مرد بزرگ، اندیشه استقرار دوباره یهودیان را در فلسطین در سر میپروراند و بازگرداندن یهودیان به فلسطین، جزئی از طرحهای وی را در قبال مصر ـ که وی هرگز از آن دست برنداشت ـ تشکیل میداده است.» (4)
اما تسلط ناپلئون بر منطقه، بیش از سه سال طول نکشید و با شکست فرانسه از انگلیس، نیروهای انگلیسی جایگزین نیروهای فرانسوی شدند. سیاست انگلیس این بود که با سیطره بی رقیب ناوگان خود بر آبهای منطقه و از راه حفظ امپراطوری عثمانی به عنوان سدی در برابر طمع کشورهای دیگر اروپا، منطقه را برای خود حفظ کند. در همین راستا انگلیس، نخستین کنسولگری غرب را در سال 1839م. در قدس بنا نهاد و بیشتر فعالیت آن را به حمایت از یهودیان مهاجر اختصاص داد. (5)
تعداد یهودیان مهاجر در فلسطین در ابتدا 9700 نفر بود که در شهرهای قدس و جلیل و صفدو طبریه ساکن بودند. هدف انگلیس این بود که یهودیان مهاجر بیشتری را به فلسطین بیاورد. این مقاصد در نامه «پالمرستون»[1]، نخست وزیر انگلیس به سفیر این کشور در استانبول آشکارا بیان شده است. در این نامه او پس از بر شمردن منافع سیاسی و مادی مهاجرت صهیونیستی به فلسطین به سلطان عثمانی میگوید: «بازگشت ملت یهود به فلسطین به دعوت سلطان عثمانی و با حمایت او، نقشههای شیطان محمد علی ]پادشاه مصر[ و جانشینانش را نقش بر آب خواهد کرد».(6) در اوت 1840، روزنامه «تایمز» چاپ لندن مقالهای با عنوان «سوریه، بازگرداندن یهودیان» انتشار داد که قسمتی از مقاله به شرح ذیل بود:
«پیشنهاد استقرار یهودیان در سرزمین آبا و اجدادی خود، تحت حمایت پنج قدرت بزرگ، اینک مسألهای ذهنی و خیالی نیست، بلکه از نظر سیاسی موضوعی درخور اعتنا است». (7)
با همة این تلاشها، «پالمرستون» موفق نشد نظر یهودیان را برای مهاجرت به فلسطین جلب کند. دوران پالمرستون (52ـ1837)، یکی از پر رونقترین ادوار رشد افکار و اندیشههای بازگشت یهودیان به فلسطین بود. (8) بعدها در زمان «دیزرائیلی»[2]، نخستوزیر وقت انگلیس، بین سالهای 1880ـ1868 این مسأله دوباره زنده شد. او برای بازگرداندن یهودیان به سرزمین باستانی فلسطین تلاش زیادی کرد و صهیونیستها او را بزرگترین نماینده جنبش خود میدانند. در دهه نود قرن نوزدهم «سرهنگ گلداسمیت»[3]، در انگلیس یک ارگان نظامی برای تأمین امنیت مستعمرههای یهودی در فلسطین ارائه داد. او که رهبر «عشاق صهیون» انگلیس و اروپای غربی بود اعتقاد داشت که مسأله یهود هرگز حل نخواهد شد، مگر در صورت تأسیس یک کشور یهودی در سرزمین فلسطین. (9)
با این همه از نظر تاریخی میتوان پیدایش صهیونیسم سیاسی را با انتشار کتاب «دولت یهودیان» اثر «تئودورهرتصل» اتریشی در 1896م. همزمان دانست. هرتصل میکوشید تا به رهبران اروپا بقبولاند که صهیونیسم در خدمت منافع آنها در خاورمیانه خواهد بود، هرتصل میگفت: «ما میتوانیم بخشی از دیوار دفاعی اروپا در برابر آسیا باشیم، ما پاسدار تمدن در برابر بربریت خواهیم بود.»(10)
هرتصل پس از آن با بریتانیا وارد گفتگو شد. زیرا معتقد بود که بریتانیا «نخستین کشوری است که نیاز به توسعه استعماری را دریافته است.» براساس گفته هرتصل «مرام صهیونیسم که مرامی استعماری است، قاعدتاً در انگلستان به سهولت و سرعت میتواند دریافت شود».(11)
در سال 1902م. هرتصل با «سیسیل رودز[4]» که چندی پس از آن سرزمین رودزیا را به استعمار خود در آورده بود، وارد گفتگو شد. هرتصل در نامهای به «رودز» نوشت، «از شما دعوت میکنم. که در ساختن تاریخ کمک کنید. این مسأله مربوط به آفریقا نیست؛ بلکه مربوط به بخشی از آسیای صغیر است. این امر به مردان انگلیسی ارتباطی ندارد، بلکه مربوط به یهودیان است.» (12)
شیوه صهیونیسم در زمان «هرتصل» و «وایزمن» دارای صفات ویژهای بود که برجستهترین آن «مرحلهای بودن» است. این صفت در سیاست گام به گام به سوی فلسطین نمایان است؛ یعنی اشغال آن از سوی نیروی نظامی با همکاری استعمار و تلاش در جهت سیطره اقتصادی بر مقدرات کشور و سپس مقابله با هرگونه اعتراض به وسیله نیروی مسلح.(13)
فهرست مطلب
عنوان صفحه
مقدمه......................................................................................................... 1
ـ فصل اول
سیری در تاریخ؛ آرماگدونگراها کیستند و چه میگویند..................... 4
انحراف در مسیحیت و بازگشت به آموزههای یهود............................... 11
پیوریتنها و نفوذ یهودیت در امریکا....................................................... 18
شکلگیری جریان مسیحیت صهیونیستی در امریکا................................ 23
آرماگدون چیست؟................................................................................... 26
منابع فصل اول........................................................................................ 40
ـ فصل دوم
خاستگاههای قدرت یهودیان در امریکا.................................................. 44
خاستگاه اول: ویژگیهای جامعه یهود.................................................... 46
خاستگاه دوم: لابی یهودیان.................................................................... 52
خاستگاه سوم: حضور در قوای مقننه و مجریه امریکا.......................... 57
خاستگاه چهارم: رسانهها....................................................................... 62
تلویزیون و رادیوی امریکا و نفوذ یهودیان......................................................................... 63
مطبوعات امریکا و نفوذ یهودیان............................................................................................. 65
سینمای جهان و نفوذ یهودیان................................................................................................. 69
منابع فصل دوم....................................................................................... 84
ـ فصل سوم
تاثیر آرماگدونگرایی بر سیاست خارجی امریکا................................. 87
دلایل استراتژیک حمایت امریکا از اسرائیل ............................................ 90
بررسی تاریخی روابط آمریکا و اسرائیل................................................ 91
دوران جرج بوش پسر، 11 سپتامبر و رابطه با اسرائیل...................... 102
آینده روابط امریکا و اسرائیل............................................................... 109
خوب در مقابل شیطان.......................................................................... 114
جنگ عراق و ایده آرماگدون................................................................. 118
منابع فصل سوم.................................................................................... 122
ـ فصل چهارم
تاثر آموزههای دینی مسیحیان صهیونیست بر جریان نظریهپردازی در دانشگاهها 124
آراء فرانسیس فوکویاما........................................................................ 127
فوکویاما و تعبیر اسلام فاشیستی......................................................... 131
آراء ساموئل هانتینگتون........................................................................ 136
برخورد تمدنها و ساموئل هانتینگتون................................................. 141
منابع فصل چهارم................................................................................. 146
نتیجهگیری............................................................................................. 147
[1] Palmerston
[2] Disraeli
[3] Goldsmit
[4] Cecil Rolodes
دسته بندی | حسابداری |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 2046 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 25 |
عنوان: دانلود پاورپوینت مفاهیم ریسک و بازده (فصل پنجم کتاب مدیریت سرمایه گذاری تالیف جونز ترجمه تهرانی و نوربخش)
دسته: مدیریت مالی-حسابداری- اقتصاد
فرمت: پاورپوینت(Powerpoint)
تعداد اسلاید: 25 اسلاید
طراحی با شکلهای بسیار زیبا
کتاب مدیریت سرمایه گذاری تالیف جونز ترجمه دکتر رضا تهرانی و عسکر نوربخش از جمله منابع مهم درس مدیریت سرمایه گذاری در سطح کارشناسی ارشد و دکتری می باشد. این فایل شامل پاورپوینت فصل پنجم این کتاب با عنوان “مفاهیم ریسک و بازده " بوده و شامل بخشهای عمده زیر می باشد:
مفاهیم ریسک و بازده
بازده (Return) چیست؟
بازده تحقق یافته در مقابل بازده مورد انتظار
اجزای بازده
ریسک(Risk) چیست؟
منابع ریسک
انواع ریسک
اندازه گیری ریسک و بازده
اندازه گیری بازده
اندازه گیری ریسک
رابطه ریسک و بازده
ضریب بتا(Beta)
دسته بندی | حسابداری |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 496 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 17 |
عنوان: دانلود پاورپوینت نحوه معامله اوراق بهادار (فصل چهارم کتاب مدیریت سرمایه گذاری تالیف جونز ترجمه تهرانی و نوربخش)
دسته: مدیریت سرمایه گذاری، مدیریت سرمایه گذاری پیشرفته- مدیریت مالی-حسابداری- اقتصاد-
فرمت: پاورپوینت(Powerpoint)
تعداد اسلاید: 17 اسلاید
کتاب مدیریت سرمایه گذاری تالیف جونز ترجمه دکتر رضا تهرانی و عسکر نوربخش از جمله منابع مهم درس مدیریت سرمایه گذاری در سطح کارشناسی ارشد و دکتری می باشد. این فایل شامل پاورپوینت فصل چهارم این کتاب با عنوان “نحوه معامله اوراق بهادار " بوده که در 17 اسلاید طراحی شده و شامل بخشهای عمده زیر می باشد:
معاملات کارگزاری و شرکت های کارگزاری
انواع کارگزار
انواع حسابهای کارگزاری
کارمزد(کمیسیون)
سرمایه گذاری بدون کارگزار
سفارشات در بورس های سازمان یافته
سفارشات در بازار خارج از بورس
انواع سفارشات
حساب اعتباری
فروش استقراضی
مثالی از فروش استقراضی
دسته بندی | مدیریت |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 1005 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 17 |
عنوان: دانلود پاورپوینت بازارهای اوراق بهادار (فصل سوم کتاب مدیریت سرمایه گذاری تالیف جونز ترجمه تهرانی و نوربخش)
دسته: مدیریت مالی-حسابداری- اقتصاد
فرمت: پاورپوینت(Powerpoint)
تعداد اسلاید: 17 اسلاید
طراحی با شکلهای بسیار زیبا
کتاب مدیریت سرمایه گذاری تالیف جونز ترجمه دکتر رضا تهرانی و عسکر نوربخش از جمله منابع مهم درس مدیریت سرمایه گذاری در سطح کارشناسی ارشد و دکتری می باشد. این فایل شامل پاورپوینت فصل سوم این کتاب با عنوان “ بازارهای اوراق بهادار " بوده و شامل بخشهای عمده زیر می باشد:
اهمیت بازارهای مالی
وظایف بازارهای مالی
بازارهای اولیه (Primary Market)
موسسات تأمین سرمایه (Investment Banker)
فرایند عرضه اولیه عرضه اوراق بهادار
بازارهای ثانویه (Secondary Market)
ساختار بازارهای ثانویه
طبقه بندی بازارهای مالی
شاخص های بازار (Market Indexes)
دسته بندی | معارف اسلامی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 423 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 221 |
تجلی اوصاف امام علی در ادب فارسی
فهرست مطالب
پیش درآمد
در ثنای علی نامه
علی 7
«آ»
آرامش دلها |
|
آیینهی جمال یزدان |
|
آسمان آفتاب |
|
آینهی خدانما |
|
آسمان لافتی |
|
آینهی ذات کردگار |
|
آسمان عدل پرور |
|
آینهی سکندر |
|
آسمان آفتاب |
|
آینهی سرّ خدا |
|
آفتاب کبریا |
|
آینهی عبرت |
|
آفتاب شرع |
|
آینهی غیب نما |
|
آفتاب عالم آسمان |
|
آیه اکبر |
|
آفتاب فروزان |
|
«الف» |
|
آگاه اسرار |
|
ابالائمه المؤمنین |
|
آمر به معروف |
|
ابوالحسن |
|
آیت پروردگار |
|
اختر برج امامت |
|
آیت اجلال خدا |
|
استاد طریقت |
|
آیت ایمان |
|
اسدالله |
|
آیت اَسماء خدا |
|
اسم اعظم |
|
آیت فضیلت |
|
اصل شجاعت |
|
آیت محکم |
|
افتخار عالم و آدم |
|
آیت رازگوی قرآن |
|
اکسیر اعظم |
|
آیت وحدت |
|
امام بر حق |
|
آینهی جمال توحید |
|
امام شعبان |
|
امام انام |
|
امام انس و جان |
|
امام بردباران |
|
امام هدی |
|
امام المتقین |
|
امام العارفین |
|
امیرالمؤمنین |
|
امیر عاشقان |
|
امیر عرب |
|
امیر قائد و قائم |
|
امیر شوکت |
|
امیر دو سرا |
|
امیر لوکشف |
|
امیر عشق |
|
امیر ملک ولایت |
|
امیر یثرب |
|
امیر عدو بند |
|
امیر نحل |
|
امیر دریادل |
|
امیر عرش |
|
امیر مردان |
|
انسان کامل |
|
اهل بیت |
|
|
|
«ب»
باب علم و دانش |
|
بابت شبیر و شبر |
|
باب نجات |
|
باب مجتبی |
|
باعث ایجاد خلق |
|
باب رسالت |
|
بت شکن |
|
بحر کرامت |
|
بحر بی پایان |
|
بحر علوم |
|
بحر حلم |
|
بحر امان |
|
بحر حیا |
|
بدر الدجی |
|
برگزیده خدا |
|
برج مه هل اتی |
|
برادر پیامبر |
|
بسم الله مطلق |
|
بلبل گویای اسرار |
|
بندهی بی نظیر |
|
بوتراب |
|
بهرین دلور |
|
«پ»
پادشاه اتقیا |
|
پادشاه لوکشف |
|
پادشاه ذوالکرم |
|
پادشاه آسمان |
|
پادشاه باوقار |
|
پادشاه لامکان |
|
پادشاه ذوالنعم |
|
پادشاه دین |
|
پادشه ارض و سما |
|
پادشه دادگر |
|
پادشه بنده نواز |
|
پدر امت |
|
پدر عترت |
|
پدر عرفان |
|
پدر عالم هستی |
|
پرده گشا |
|
پروردهی نور خدا |
|
پسر عم پیمبر |
|
پیشگام مؤمنان |
|
پیش رو انبیاء |
|
پیشوای دین |
|
پیر استاد |
|
پیر مردان |
|
پیر مغان |
|
پیشوای خلق دو عالم |
|
پهوان عرشهی ؟ |
|
«ت»
تاجدار خیل اعطا |
|
تاج بخش شهریاران |
|
تکیهگاه انبیا |
|
تأویل وحی |
|
تکرار آفرینش خدا |
|
ترازوی عدل |
|
«ج»
جام مصفا |
|
جامع قرآن |
|
جام جهان |
|
جان یزدان |
|
جان جاودان |
|
جان بخش |
|
جان پیغمبر |
|
جانشین محمد |
|
جمال بی نشان |
|
جلوه ذات خدا |
|
«ح»
حافظ قرآن |
|
حافظ احکام دین |
|
حاکم بر حق |
|
حاکم یومالحساب |
|
حامی یتیمان |
|
حامی قرآن |
|
حامی ستمدیدگان |
|
حامی دین |
|
حبل المتین |
|
حجت عصر |
|
حجت کردگار |
|
حشمتال... |
|
حقیقت حق |
|
حص حصن |
|
حضرت مهر |
|
حلال مشکلات |
|
حیدر |
|
حیدر صفدر |
|
حیدر ؟؟ سوار |
|
حیدر خیبرگشا |
|
حیدر لشرشکن |
|
حیدر کرار |
|
«خ»
خادم دین |
|
خاصف انعل |
|
خاضع مهربان |
|
خازن سبحان |
|
خانهزاد خدا |
|
خانقاه عشق |
|
خازن سبحان |
|
خدیو ملک هستی |
|
خدیو عدل و داد |
|
خداوند نعمت |
|
خسرو دنیا و دین |
|
خسرو ملک هدی |
|
خسرو دلول سوار |
|
خسرو هشت و چهار |
|
خسرو یومالغدیر |
|
خضر خسته پی |
|
خط ایسان |
|
خواجه صبر |
|
خورشید حیات |
|
خواجهی برجیس |
|
خورشید صفا |
|
خیر البرکه |
|
«چ»
چراغ وحدت |
|
چراغ جان |
|
چشمه نور ازلی |
|
چشم حق |
|
«د»
دافعالبلایا |
|
دائمالذکر |
|
در مدینه علم |
|
دُر دریای حقیقی |
|
دُر دریای فتوت |
|
دُر دریای سرمد |
|
دُر بحر لافتی |
|
دُر شهامت |
|
دستگیر درماندگان |
|
دست خدا |
|
دریای بی ساحل |
|
دریای وفا |
|
دریای کرم |
|
دلیر مردان |
|
دیباچهی مروت |
|
|
|
«ر»
راز خدا |
|
راز خلقت |
|
رایت دین |
|
رایح آل محمّد |
|
رحمت مطلق |
|
رمز هستی |
|
رکن ایمان |
|
روح ایمان |
|
روح قرآن |
|
روح ولایت |
|
روح سخاوت |
|
روشنایی بخش |
|
رهبر راه حق |
|
راهنمای آوارگان |
|
رهنمای عالم |
|
|
|
«ز»
زاده کعبه |
|
زاهد زاهد |
|
زبدهی عالم |
|
زبدهی حق |
|
زوج زهرای بتول |
|
|
|
«س»
ساقی کوثر |
|
ساقی شیرگیر |
|
سالار اهل ملت |
|
سالار دین |
|
سحاب رحمت |
|
سرّ بی همتا |
|
سرالله اعظم |
|
سر حلقه عارفان |
|
سر حلقه اهل یقین |
|
سرلوحهی حقایق |
|
سرمایهی ایمان |
|
سرور آزادگان |
|
سرور روحانیون |
|
سریر آرای بزم دل |
|
سرو بستان ولایت |
|
سرّ خدا |
|
سردار اتقیا |
|
سرّ انبیا |
|
سرّ غیبالغیب |
|
سیدالوصین |
|
سید عابدین |
|
سفینه الساکین |
|
سلطان دین |
|
سلطان سریر |
|
«ش»
شافع محشر |
|
شاه عادل |
|
شاه شیراوژن |
|
شاه ولایت |
|
شاه نجف |
|
شاه مردان |
|
شاه غدیریه |
|
شاه لوکشف |
|
شاه جهان |
|
شاه سرافراز |
|
شاه مکه |
|
شاه اولیاء |
|
شاه دین |
|
شاه انس و جان |
|
شاهکار آفرینش |
|
شاهباز فلک |
|
شاه عرب |
|
شاهد کل |
|
شفابخش دل ایمان |
|
شمع ولایت |
|
شمشیر خدا |
|
شمس حکمت |
|
شمع هدایت |
|
شجر طور ولایت |
|
شمع جمع |
|
شهسوار عرصهی امکان |
|
شه مشکل گشا |
|
شه اتقیا |
|
شاه ملک لافتی |
|
شیر خدا |
|
شهید محراب |
|
|
|
«ص»
صاحب تقوی |
|
صاحب منبر |
|
صاحب تیغ دوسر |
|
صاحب جود و سخا |
|
صاحب امر |
|
صدف اسرار |
|
صراطالمستقیم |
|
صفدر غترفکن |
|
صفدر مرحب شکن |
|
صورستگر امکان |
|
صهر نبی |
|
|
|
«ط»
طبیب حاذق |
|
طوطی نطق بلاغت |
|
«ظ»
ظل خدا |
|
«ع»
عارف سجاد |
|
عاشق پیمبر |
|
عالم ربانی |
|
عالم آرای دین |
|
عالم علم لدنی |
|
عارف مطلق |
|
عروه الوثقای دین |
|
عقل دوم |
|
علم الله |
|
|
|
«غ»
غایت مقصود |
|
غواص بحر دل |
|
غایب اسرار |
|
|
|
«ف»
فاتح جنگ جمل |
|
فاتح خیبر |
|
فارس بدور نهروان |
|
فخر آل مصطفی |
|
فخر انبیاء |
|
فصاحت گوی |
|
فخر زمین |
|
فخر جهان |
|
فیض بخش عالم جهان |
|
|
|
«ق»
قائل قول سلوفی |
|
قاسم الارزاق |
|
قاسم فردوس |
|
قائل عنتر |
|
قاری قرآن |
|
قاضی دین |
|
قاسم جحیم و جهان |
|
قبلهی روح |
|
قبله اهل والا |
|
قبله اهل ادب |
|
قبلهی دلها |
|
قبله گاه رحمت |
|
قبله گاه قدسیان |
|
قبله گاه زمین خروشان |
|
قدرت الله |
|
قدوی خاندان |
|
قرآن ناطق |
|
قطب دین |
|
قلزم بحر کرم |
|
قهرمان خیبر |
|
قهرمان خندق |
|
|
|
«ک»
کاشف قرآن |
|
کاشف اسرار حق |
|
کان جود |
|
کان علم |
|
کتاب ناطق |
|
کدخدای دوسرا |
|
کشتی بحر نجات |
|
کهف الانام |
|
کعبهی آمال |
|
کعبهی جان |
|
کلام الله ناطق |
|
کلید گنج سعادت |
|
کوه حلم |
|
|
|
«گ»
گل توحید محمد |
|
گل بی خار |
|
گل گلزار |
|
گل کرامت |
|
گنج عشق |
|
گوهر بحر فضل |
|
گوهر مخزن ولایت |
|
لوح محفوظ |
|
«م»
ماه یثرب |
|
مالک الرقاب |
|
ماه تابان |
|
مبدأ خلقت |
|
مالک الملک |
|
محرم پروردگار |
|
محبوب خدا |
|
محرم اسرار |
|
محور هفت آسمان |
|
محبوب ربالعالمین |
|
محبوب پیامبر |
|
مجود ملایک |
|
مجری عدل |
|
مخزن علوم |
|
مخصوص نص هل اتی |
|
مدار ایمان |
|
مرد دین |
|
مرد اخلاص |
|
مرزبان فلک |
|
مرآت قرآن |
|
مرشد جبرئیل |
|
مرآت خدا |
|
مرد عابد |
|
مرد زاهد |
|
مشرق انوار قدسی |
|
مفخر کان کرامت |
|
مفخر زمان |
|
مظهر کل عجایب |
|
مظهر قدرت حق |
|
مظهر اسرار |
|
مظهر عدل |
|
مظهر مظلومیت |
|
مصلح دین |
|
مظهر فضیلت |
|
معیار حکومت اسلامی |
|
مظهر اوصاف خدا |
|
منادی حق |
|
مه هدایت |
|
مه سپهر امامت |
|
مهبط روحالامین |
|
مولای درویشان |
|
مولی الموحدین |
|
«ن»
ناطق قرآن |
|
ناشر احکام نبی |
|
نایب مناب |
|
ناظم یوم الودود |
|
نسخهی اسرار وحدت |
|
نقطهی عاشق |
|
نقطهی بسم الله |
|
نقطه امالکتاب |
|
نقطه اولی |
|
نفس نبی |
|
نفس اول |
|
نفس مصطفی |
|
نور ولایت |
|
نور امامت |
|
نور حقیقت |
|
نشانهی حق |
|
نور خدا |
|
نور چشم پیامبر |
|
«و»
وارث پیامبر |
|
واقف اسرار |
|
وجه الله |
|
وحی پیمبر |
|
وَلد کعبه |
|
ولی مطلق |
|
«هـ»
هادی گمگشتگان |
|
هادی دین |
|
همسر زهرا |
|
همراز پیامبر |
|
همای رحمت |
|
همدم چاه |
|
«ی»
یاور غریبان |
|
یاور یتیمان |
|
یار پیامبر |
|
یار ایمان |
|
یعسوب دین |
|
یدالله |
|
پیش درآمد طرح: مثنوی علینامه[1]
مست تو و جام توام یا علی عاشق درگاه توام یا ولی
دست به درگاه تو برون رو است درگه تو درگه عشق و وفاست
ای مه من! مست و خرابم! علی مست شدم مست شرابت علی
یا علی ای مصدر عشق و وفا یا علی ای شافع روز جزا
یا علی ای پنجهی قدرت نما فخر نبی، سایه و نور خدا
دست بگیرم چو که درماندهام از همه در از همگان ماندهام
من چو شنیدم تو علّی دلی سر به سما بردم گفتم علی
جام وجودت به حقیقت دواست نور وجودت به حقیقت شفاست
وقت سحر ناله همی کرد صبا نیست سخاتر زعلی در فضا
مرد جوانمرد به حقیقت علیست نور وجودش به همه منجلیست
ای گل باغ نبوی یا علی ای که به هر فن ز همه مهتری
ای مه میخانه شراری فروز نور مه و عاریت من سبوز
روز فرو رفته به شب آمده نونت عشق بازی عشاق به لب آمده
لعل بده تا بنوازم لبت عشوه کنم تا برسم بر دلت
جان جهان جام مصفا تویی هدیه به مستان منقا تویی
صبح که شد عشق تو آمد علی ای ولی صاحب هر بیدلی
صبح چرا چنگ زدی دامنم مست شد آن نقش روی خاتمم
آیت حق، آیت رحمت تویی شیر جهان، مظهر قدرت تویی
میرعجم، میر ولایت تویی سمبل گلهای شهادت تویی
حافظ آیین محمّد (ص) علیت خواجهی قنبر به حقیقت ولیت
وقت سحر مجلیسی ساز کر چنگ گرفت باب علی باز کرد
گفت علی ای مه عاشق نشان جرعهای از عشق به ما برفشان
عشق علی عشق خدایی بود راه علی راه سماوی بود
مست علی مست هوایی بود عاشق وی هر دوسرایی بود
شک نکنم بحر معانی تویی مظهر گلهای جوانی تویی
بحر چه گویم! که نجاتم تویی گل به چه گویم که حیاتم تویی
داور دین ساقی کوثر سلام فخر نبی فاتح خیبر سلام
سایهی تو سایهی پیغمبر است نور وجودت به همه گوهر است
جام نبوشان که تو نوشندهای راه نما چو تو نمایندهای
زیور ماه زیوری از اوی توست چشم جهان روز شبان سوی توست
پس تو بتاب ای مه عالم فروز خار سیاه دل عالم بسوز
دست بگیرم چو که درماندهام خسته شده از همه در راندهام
عاشقی و صادقی یک پیشه است در دل آنکس زعلی ریشه است
جان علی! نوکر تو عاشق است هر چه تو گویی همه را صادق است
جان علی! عبد تو درمانده شد جز ره تو از همگان رانده شد
لطف و کرم راز پیش سازکن قفل در میکده را باز کن
میرعجم، قطب امامت سلام پیرمغان، مرد شهامت سلام
در طلبم تا کنم خلوتی از تو بخواهم به دلم مهلتی
با علی هر کس که کند خلوتی عشق الهی بکند رحمتی
گفتِ علی گفته پیغمبر است چونکه علی زادهی آن پیکر است
یا علی ای سبز سرای یقین کن نظری این همه عاشق ببین
ما همگی بنده راه توئیم مفتخر منزل و جاه توئیم
آمده ایم تا که کنیم خلوتی کاسه دل پرشود از شربتی
بر همگان سفره دل باز کن قصهای از عرش به ما ساز کن
نوبتیان! طبل به صحر از نید نای زنان، نفس به کرنا دهید
مژده دهید هدهد هادی رسید آب روان از همه صحرا رسید
گمشدگان! مژده که آمد علی تشنه لبان! مژده که آمد ولی
نوبت عشاقی و عشق بازی است هرچه در این پرده بود راضی است
مست و غزلخوان به درت آمدم دست زنان تا به برت آمدم
آمدهام تا که ببوسم تو را سر بنهم تا که بپوشم تُرا
سهل و ایثار و کرامت علیت رهبر دینی و امامت علیت
کنتُ نبیاً ز پیش مرتضاست چونکه غدیریه بر این مدعاست
شاه غدیر به نامت مستم بی تو حقیقت من کس بیکسم
نام عزیزت که شفا می دهد مرده دلم را که صفا می دهد
عاشق آن نام عزیزت منم هر شب و هر روز به آن می زنم
جان به فدای سر زیبای تو آن تن زیبایی و رعنای تو
ای شجر طور ولایت علی! گنج بقا، اصل سعادت علی
پادشه معنی و صورت تویی معنی قرآن به حقیقت تویی
زُهد علی چون به زبانم رسید یک دو سه بیتی زروانم رسید
چونکه به محراب وفا می رسید همهمهای از همه جا می رسید
مُهر و سجادهی محرابگاه منتظر روی علی از پگاه
سجده گهش منتظر آب بود چون نم چشمش دُر رناب بود
یا علی! از زهد تو مجنون شدم تا آخر عمرم به تو مدیون شدم
ای گل فرخندهی باغ خدا ای علی! ای سرور هر دو سرا
ای که چو آیینه درخشندهای همچو همان آیینه بخشندهای
فخر دو عالم به علی بوده است مایه غیرت به درش سودن است
چونکه علی هدیهی باغ خداست دائم از آن چهره گلی درنماست
ای گل من ای گل بیادعا ای که شدی منبع جود سخا
شب که رسید این دل ما غم گرفت بی تو علی پردهی ماتم گرفت
پرده ز ما دور کن ای سرورم ای که تویی در همه ره رهبرم
یا علی ای عطر بهشت برین شاه نجف، گوهر و دُر ثمین
برگزری راه به میخانه بود قصه در آن جمع زپیمانه بود
عاشقی در گوشهی میخانه بود سبز گلی غنچه گلی تازه بود
گفت که ساقی: زشرابم بگو گفت برو جام شرابت ببو
آنچه مرا سبز و دیوانه کرد غنچه گل تازه و مستانه کرد
آن اثر عِطر علی ولیست که همه جا بر همگان منجلیت
حیدر کرار تو کرار کن مشکل دل را به سردار کن
ای که در آن کوه به هنگام وحی غیر تو را مرد عمل کرده نهی
جامع قرآن به حقیقت تویی مبدأ ایمان به حقیقت تویی
جلوه حق در دل هر بیدلی کعبهی مقصود به هر منزلی
یا علی ای سید و سالار دین ساقی حق، مهبط روح الامین
مست و خراب راندهی هر درگهیم پرده دریم پرده زهر پردهایم
می تو بنوشان که تو نوشنده ای پرده بکش چونکه پوشندهای
بر تو امید است که تو حیدری بر همه شاهان جهان برتری
با سند عشق نجاتم بده غرق غمم آب حیاتم بده
ای پدر و یار غریبان علی ای مه در پردهی پنهان علی
اصل غریبی به جهان برین جز تو کسی نیست به ناف زمین
چون گل باغ نبوی پر گرفت آتش ماتم به جهان درگرفت
گفت علی: وای که تنها شدم بی کس و بی سرور و مولا شدم
وه بنوازم به تو و غربتت کاش بُدم شانه زدم بر سرت
ای شه دین یا علی ای صف شکن این همه غمهای مرا درشکن
ما چو گدایان که سرافکندهایم چشم عنایت به درت بستهایم
بسته نگه دار که ما لایقیم گر تو بخواهی همگی عاشقیم
نیم شبی این دل ما پرگرفت شاد بشد عشق علی سر گرفت
در تب عشقش چوبی سوخته شد هوش برفت از همه ره گنده شد
ناله و افغان زهمه سرگرفت یا علی گویان زهمه درگرفت
یا علی گویان چو هم آوا شدند دست زنان دست به مولا شدند
از نجف آمد رخ رخشندهای رخ که نگو یک مه تابندهای
ای مه رخشندهی کوی نجف ای دُر یکدانه به کوی شرف
کوی نجف از تو سرافراز شد محفل مردانگی و راز شد
ای که تو سرلوحهی یزدان شدی در همه ره حامی مردان شدی
ای که کدامت همه بی مدعاست وصف تو الحق که همان هل اتی است
[1] - این مثنوی سروده مؤلف طرح است که اتباتی از آن گلچین شده است.
دسته بندی | حسابداری |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 775 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 18 |
عنوان: دانلود پاورپوینت انواع اوراق بهادار(فصل دوم کتاب مدیریت سرمایه گذاری تالیف جونز ترجمه تهرانی و نوربخش)
دسته: مدیریت مالی-حسابداری- اقتصاد
فرمت: پاورپوینت(Powerpoint)
تعداد اسلاید: 18 اسلاید
کتاب مدیریت سرمایه گذاری تالیف جونز ترجمه دکتر رضا تهرانی و عسکر نوربخش از جمله منابع مهم درس مدیریت سرمایه گذاری در سطح کارشناسی ارشد و دکتری می باشد. این فایل شامل پاورپوینت فصل دوم این کتاب با عنوان “انواع اوراق بهادار " بوده و شامل بخشهای عمده زیر می باشد:
ساختار داراییهای مالی
داراییهای مالی غیر قابل معامله
اوراق بهادار غیر قابل معامله
اوراق بهادار قابل معامله
اوراق بهادار بازار پول
اوراق بهادار بازار سرمایه