دسته بندی | مدیریت |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 215 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 23 |
عنوان: دانلود پاورپوینت مدیریت منابع انسانی و مدیریت دانش
دسته: مدیریت (مدیریت منابع انسانی- سیستم های اطلاعاتی مدیریت)
فرمت: پاورپوینت
تعداد اسلاید: 23 اسلاید
در این فایل بصورت جامع به بررسی مدیریت منابع انسانی و مدیریت دانش پرداخته ایم. این فایل شامل بخشهای زیر می باشد:
مقدمه
دانش چیست ؟
مدیریت دانش
فرایندهای مدیریت دانش منابع انسانی در سازمان ها
تفاوت بین داده، اطلاعات ودانش
ابعاد مختلف دانش سازمانی
تمایز بین دانش فردی و دانش جمعی
تمایز بین دانش نهفته و دانش صریح
دانش عمومی در مقابل دانش خصوصی
رابطه بین دانش صریح و دانش نهفته
ترکیب
درونی سازی
برون سازی یا عینی ساختن
جامعه پذیری
مدیریت دانش نهفته
رهنمودهای مهم در بکارگیری استراتژی های مناسب در مدیریت دانش توسط سازمان ها
نقش منابع انسانی در بازنمایی دانش منابع انسانی
مدل نقش مدیریت منابع انسانی در طرح ریزی، توزیع، بکارگیری و آشکار ساختن دانش کارکنان (مدل تعدیل شده کلارک و استانتن، 1989 توسط سلیمن و اسپور، 1998)
مدل نقش بازنمایی دانش در شناخت شکاف های دانش ومدیریت استراتژیک با استفاده از ماتریس SWOT(زاک، 1999
دلایل عدم تمایل کارکنان به تسهیم دانش در سازمان
عوامل تاثیرگذار بر تسهیم دانش در سازمان با استفاده از انگیزش کارکنان
کارکنان دانش چه کسانی هستند؟
دسته بندی | مدیریت |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 160 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 16 |
عنوان: دانلود پاورپوینت مدیریت منابع انسانی و کسب مزیت رقابتی
دسته: مدیریت( مدیریت منابع انسانی- مدیریت بازاریابی)
فرمت: پاورپوینت
تعداد اسلاید: 16 اسلاید
در این فایل به بررسی نقش مدیریت منابع انسانی و کسب مزیت رقابتی پرداخته ایم. بخش های این فایل شامل موارد زیر است:
مقدمه:
تعریف مزیت رقابتی
انواع مزیت رقابتی
مزیت موقعیتی در مقابل مزیت جنبشی(پویا)
مزیت مشهود در مقابل مزیت نامشهود
مزیت ساده در مقابل مزیت مرکب
مزیت موقتی در مقابل مزیت پایدار
کسب مزیت رقابتی از طریق منابع انسانی
تصمیمات استراتژیک در مورد رقابت
مدیریت منابع انسانی و استراتژی های سازمان
نقش مدیریت منابع انسانی درکسب مزیت رقابتی از طریق نوآوری
نتیجه گیری
دسته بندی | مدیریت |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 271 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 30 |
عنوان: دانلود پاورپوینت مدیریت منابع انسانی(دامنه فعالیت و کاربردهای آن)
دسته: مدیریت(مدیریت منابع انسانی)
فرمت: پاورپوینت
تعداد اسلاید: 30 اسلاید
این فایل شامل 30 اسلاید در زمینه مدیریت منابع انسانی (دامنه فعالیت و کاریردهای آن) بوده و شامل بخشهای زیر می باشد:
دامنه فعالیت مدیریت منابع انسانی
مدیزیت منابع انسانی چیست
چرا برای همه مدیران ، مدیریت منابع انسانی از اهمیت ویژهای برخوردار است
صف و ستاد در مدیریت منابع انسانی
اختیارات صف وستاد
مسئولیت های مدیر صفی ( به عنوان مدیر منابع انسانی )
دایره منابع انسانی و مسئولیت های مدیریت منابع انسانی
وظایف مدیران متخصص در منابع انسانی
محیط در حال تغییر مدیریت منابع انسانی
ناهمگونی نیروی کار
جهانی شدن
روند و ماهیت کار
روند های سیاسی و حقوقی
نقش در حال تغییر مدیریت منابع انسانی
افزایش شدید بهره وری و مدیریت منابع انسانی
واکنش های مدیریت منابع انسانی
مدیریت منابع انسانی و سازمان های خدماتی
مدیریت منابع انسانی و تعهد کارکنان
مدیریت منابع انسانی و راهبرد های شرکت
برنامه ریزی راهبردی و مدیریت منابع انسانی
ماهیت برنامه ریزی راهبردی
کسب مزیت رقابتی
مدیریت منابع انسانی در زمان کنونی
مدیریت راهبردی منابع انسانی
نقش مدیریت منابع انسانی به عنوان یک شریک راهبردی
نقش مدیریت منابع انسانی در تدوین راهبردها
نقش مدیریت منابع انسانی در اجرای راهبردها
آینده دایره منابع انسانی از نظر راهبردی
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 66 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 77 |
روان شناسان در دهه های اخیر در بررسی اختلالات رفتاری و انحرافات به این نتیجه رسیده اند که بسیاری از اختلالات و آسیب ها در ناتوانی افراد در تحلیل صحیح و مناسب از خود و موقعیت خویش ، عدم احساس کنترل ، و کفایت شخصی جهت رویارویی با موقعیت های دشوار و عدم آمادگی برای حل مشکلات و مسائل زندگی به شیوه مناسب ، ریشه دارد . بنابراین با توجه به تغییرات و پیچیدگی های روز افزون جامعه و گسترش روابط اجتماعی ، آماده سازی افراد به خصوص نسل جوان جهت رویارویی با موقعیت های دشوار امری ضروری به نظر می رسد . در همین راستا روان شناسان با حمایت سازمان های ملی و بین المللی ، جهت پیشگیری از بیماریهای روانی و ناهنجاریهای اجتماعی آموزش مهارت های زندگی را در سراسر جهان و در سطح مدارس آغاز نموده اند . ( طارمیان و همکاران 1378 ، ص 14 )
آنچه امروزه تحت عنوان مهارت های زندگی مشهود است تنها حاصل کار پژوهشگران عصر حاضر نیست بلکه بسیاری از این مهارتها در لابلای تعالیم الهی بخصوص در قرآن و احادیث معصومین بیان شده است . به طوری که تلاش برای برقراری ارتباط مفید و مؤثر با دیگران ، خودشناسی و توجه به ارزشها که از فصول اساسی درس مهارتهای زندگی است به کرات در قرآن ، نهج البلاغه ، و صحیفه سجادیه و احادیث منقول از سایر معصومین مورد تأکید قرار گرفته است . ( همان منبع ص 45 )
هدف اصلی سازمان بهداشت جهانی از ایجاد طرح مهارت های زندگی در زمینه بهداشت روانی این است که جوامع مختلف در سطوح جهان نسبت به گسترش ، به کارگیری و ارزیابی برنامه آموزش مهارتهای زندگی را متمرکز بر رشد توانائی های روانی مانند حل مسئله ، مقابله با هیجانات ، خود آگاهی ، سازگاری اجتماعی و کنترل استرس بین کودکان و نوجوانان است اقدام نمایند . ( ناستاسیا 1998 مقاله )
با توجه به نقش مهم مدارس در تأمین بهداشت روانی دانش آموزان ، برنامه آموزش مهارتهای زندگی روش مؤثری در جهت رشد شخصیت سالم دانش آموزان و تأمین و حفظ بهداشت روانی دانش آموزان تلقی می شود . به این ترتیب مدارس به جای این که تنها بر افزایش عملکرد تحصیلی دانش آموزان تمرکز نمایند باید بر تأمین و حفظ روان آنان نیز تأکید نمایند و اقدامات لازم را به منظور تحقق هدف مذکور انجام دهند چرا که اگر هدف فوق تحقق یابد بسیاری از مشکلات تحصیلی و آموزشگاهی نیز خود به خود کاهش می یابند .
فهرست:
فصل اول
مقدمـه
بیـان مسئله و سـؤالات پـژوهش
اهمیـت و ضـرورت پـژوهش
فرضیـه هـا
تعـاریف علمی و عملیـاتی متغیرهـای پـژوهش
تعریف علمی و عملیاتی مهارتهای زندگی
تعریف علمی و عملیاتی سلامت روان
فصل دوم
پیشینة نظری
تعریف سلامت روان
بنابر تحقیقات انجمن ملی بهداشت روانی
دیدگاه روانپزشکی
دیدگاه های روان تحلیلی
دیدگاه رفتار گرایی
دیدگاه انسان گرایی
دیدگاه هستی گرایی
دیدگاه شناختی
دیدگاه بوم شناسی
تعریف مهارت های زندگی
طبق نظر داردن ، گازدا و گینتر ( 1996 )
اهمیت مهارت های زندگی در سلامت روانی
انواع مهارت های زندگی
برنامه ریزی و محتوای برنامه آموزش مهارت های زندگی
دروس مربوط به مهارت های زندگی
تحقیقات انجام شده
فصل سوم
جامعه آماری
نمونه و روش نمونه گیری
ابزار تحقیق و شیوه اجرای آن
روش تحقیق
روش آماری
فصل چهارم
جامعه آماری
نمونه و روش نمونه گیری
ابزار تحقیق و شیوه اجرای آن
روش تحقیق
روش آماری
الف : آمار توصیفی
ب : آمار استنباطی
تجزیـه و تحلیل داده هـا
شاخص های مرکزی و پراکندگی گروه آموزش دیده
جدول توزیع فراوانی نمره کل آزمون گروه آموزش دیده
شاخص های گروه آموزش ندیده
آزمون فرضیه ها
نتیجه گیری
فصل پنجم
تفسیـر
نتیجـه گیری
محدودیت ها
پیشنهادات
فهرست منابع فارسی
فهرست منابع انگلیسی
دسته بندی | برق |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 33 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 27 |
در ارزش حیاتی انرژی الکتریکی، می گویند که خون رگهای جهان صنعت می باشد. و این توصیف خود نقش سازنده تولید و انتقال وتزوعی نیروی برق را بیان می کند.
ظاهرا تصور می شود که هزینه عمده استفاده از این انرژی فقط مربوط به تولید است، در حالیکه مراکز نیرو با همه تاسیسات وتجهیزات خود که به منزله قلب سیستم است حدود 30 تا 35 درصد از هزینه را به خود اختصاص می دهد و 65 تا 70 درصد کل هزینه تاسیسات مربوط به سیستم برق رسانی است.
مراحل برق رسانی نیز شامل موارد زیر است:
- انتقال انرژی از نیروگاه ها به فواصل طولانی که با فشار قوی انجام می گیرد.
- پخش انرژی که با ولتاژهای متوسط از یک خط انتقال فشار قوی صورت می گیرد تا انرژی مراکز عمده مصرف یک ناحیه را تامین کند.
- توزیع انرژی برق که با ولتاژهای معمولی از مراکز پست های فرعی هر ناحیه انجام می گیرد و برق مصرف خانگی یا صنعتی و کشاورزی را می رساند.
فهرست مطالب
فصل اول.. 1
1-1سیم ها و کابل ها در صنعت برق.. 1
1-2یاداوری تعاریف فیزیکی از مشخصات مواد. 2
3-1 خواص و کاربرد فلزات غیر آهنی.. 4
4-1 فلزات هادی برای خط انتقال انرژی.. 6
5-1 مقایسه مشخصات فلزات و الیاژها8
فصل دوم. 10
عایق های الکتریکی در کابل.. 10
1-2 تعاریف فیزیک برای عایق ها10
2-2 خواص عایقها12
3-2 انواع عایق ها از نظر ساختمان شیمیائی.. 14
4-2 انواع عایق از نظر مواد استعمال.. 15
5-2 شناخت عایق های متداول در کابل سازی.. 15
عایق های مصنوعی.. 20
روغن های عایق.. 22
عایق های گازی.. 24
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 1155 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 100 |
خانواده نظامی اجتماعی و طبیعی است که ویژگی های خاص خود را دارد پس از ازدواج هر یک از همسران انتظار دارند خانواده جدید همان شکلی را پیدا کند که برای او مطلوب و آشناست هر کدام می کوشند واحد زن و شوهری را در راستای مطلوب و پذیرفته خود سازمان دهد و دیگری را برای هم سازی با خود تحت فشار گذارد (مینوچین،[1] 1380).
سازگاری زناشویی وضعیتی است که در آن زن و شوهر در بیشتر مواقع احساس ناشی از خوشبختی و رضایت از همدیگر دارند (سین ها و ماکرجک،[2]1990).
معمولا رفتارهای فردی موجب شکل گیری قواعد مراودات در بین زوجین می شود بنابراین پذیرش سلیقه ها و رفتار همسر و یا به عبارتی دیگر ، بروز رفتارهای مقبول از سوی همسر می تواند روابط دوتایی را شکل دهد و زمینه را برای برقراری تفاهم در بین زوجین ایجاد کند و در واقع می توان گفت رضایت زناشویی یک ارزیابی کلی از وضع فعلی ارتباط ارائه می دهد (احمدی، 1382).
پدید آمدن اختلاف و تعارض بین زن و شوهر طبیعی است و به دلیل ماهیت کنش ورزی همسران گاه پیش می آید که اختلاف دیدگاه روی دهد یا نیاز ها بر آورده نشود و در نتیجه همسران نسبت به یکدیگر احساس خشم ناامیدی و ناخشنودی می کنند.
بعضی از موضوع های شناخته شده ای که می تواند پدید آورنده اختلاف های زناشویی باشد چنین است پول، روابط جنسی، روابط خویشاوندی، دوستان، فرزندان، خیانت جنسی، مشکلات عاطفی، مشکلات مالی، مشکلات ارتباطی(گفت و شنود)، درگیری های کاری و مانند این ها (ثنایی و ذاکر، 1378)
اختلافات زناشویی می توانند نتایج زیان باری را به همراه داشته باشند و همانطور که مازلو در سلسله مراتب نیاز ها بیان می کند که ارضای نیازهای بالاتر مستلزم ارضا نمودن نیازهای پایین تر است، زوجین نیز با وجود تعارضات و به دلیل برآورده نشدن نیاز آنها به عشق و محبت و احترام ممکن است نتوانند به خود شکوفایی دست یابند و علاوه بر آن فرزندان را نیز در این اثرات زیان بار سهیم می کنند و باعث می شود که حتی نیازهای سطح پایین آنها از جمله نیاز به محبت و امنیت تامین نشود و این امر موجب عدم دستیابی کودکان به نیازهای سطح بالاتر و رسیدن به خود شکوفایی و تکامل می شود.
علاوه بر این ها یکی دیگر از عواملی که برای سازش زناشویی مهم است سازگاری نقش جنسی میباشد. سازش های نقش جنسی در دوران بزرگسالی اولیه شدیدا دشوارند. اکثر دختران نوجوان می خواهند وقتی به بزرگسالی می رسند نقش همسران و مادران را ایفا کنند ولی در عین حال مایل نیستند که همسران و مادران سنتی باشند یعنی نسبت به شوهرانشان در مقام پایین تری قرار بگیرند و قسمت عمده وقت خود را به خانه و فرزندان اختصاص دهند و بیرون از خانه مشغله ای نداشته باشند . بدیهی است این دیدگاه عمدتا از فرهنگ حاکم بر جامعه متاثر می شود که اغلب خانه داری را کار ارزشمندی تلقی نمی کنند(شعاری نژاد،1373).
در کشور ما روز به روز به تعداد زنان شاغل افزوده می شود و با توجه به مطالعات انجام شده در کشورهای غربی که حکایت از برتری نسبی وضعیت سلامت و رضایت از زندگی زنان شاغل در مقایسه با زنان خانه دار دارد در این پژوهش ، پژوهشگر در پی پاسخ گویی به این سوالات است که عبارتند از :
1- آیا بین رضایت زناشویی زنان شاغل و خانه دار تفاوت معناداری وجود دارد؟
آیا بین رضایت زناشویی مردانی که زنان شاغل دارند و مردانی که زنان خانه دار دارند تفاوتی وجود دارد؟
فهرست مطالب
فصل اول: کلیات تحقیق
مقدمه
بیان مساله
ضرورت و اهمیت پژوهش
هدف پژوهش
فرضیه های تحقیق
متغیرهای تحقیق
تعاریف عملیاتی اصطلاحات
فصل دوم: ادبیات تحقیق
مقدمه
بخش اول: خانواده
P کار کرد مطلوب خانواده
P معنی و مفهوم خانواده متعادل
P خانواده مدرن
P زیر منظومه زن و شوهری
بخش دوم: تفاوت های زنان و مردان
P نقش کروموزوم y در ایجاد تفاوت ها
P تفاوت در رشد
P تفاوت در علایق و رغبت ها
P پرخاشگری
اضطراب
بخش سوم: رضایت زناشویی[1] و عوامل موثر بر آن
P رضایت زناشویی
P ایجاد رضایت زناشویی
P زوج خوشبخت و کامل
P علل مشکلات و تعارضات در میان زوجین
P اثرات طلاق
P نقش عشق در ازدواج و تداوم زندگی
P مدل مثلث عشق استرنبرگ
P اثرات نزدیکی و فاصله در تداوم زندگی
P نقش فشارهای فرهنگی در رضایت زن و شوهر
P پیشرفت فردی در زوجین
P روابط جنسی
P اختلافات مالی
P روابط والدین و کودک
P عوامل شخصی
P حسادت
P خشونت زناشویی
P رضایت زناشویی و عقاید مذهبی
P توصیه های تربیتی برای بحران زدایی
P هفت اصل زندگی زناشویی کارآمد
بخش چهارم: اشتغال زنان
P زنان شاغل
P زنان خانه دار
تعارض بین نقش های شغلی و نقش های زوج ها در خانه
راه حل های پیشنهادی برای کاهش تعارض
P نکات مثبت و منفی کار کردن زن
بخش پنجم: مروری بر پژوهش ها
P تحقیقات انجام شده داخلی
P تحقیقات انجام شده خارجی
فصل سوم: فرایند روش شناختی
مقدمه
P طرح تحقیق
متغیرهای تحقیق
P جامعه آماری
P روش نمونه گیری و حجم نمونه
P ابزار گرد آوری اطلاعات
P روش جمع آوری اطلاعات
P روش های آماری تجزیه و تحلیل داده های تحقیق
فصل چهارم: نتایج و یافته های تحقیق
P یافته های پژوهش
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
مقدمه
P بحث و نتیجه گیری
P محدودیت های پژوهش
P پیشنهادات کاربردی
P پیشنهادات پژوهشی
منابع
ضمائم
جدول مورگان برای تعیین حجم نمونه در جامعه های محدود
پرسشنامه رضایت زناشویی ENRICH
دسته بندی | حقوق |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 152 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 130 |
حقوق بشردوستانه یکى از مباحث مهم حقوق بینالملل است که به حمایت از قربانیان جنگ و کاهش خشونت پرداخته و بدون توجه به علت جنگ و قانونی یا غیرقانونی بودن و صرف نظر از اینکه قربانیان متعلق به کدام یک از دو طرف درگیری هستند ،از آنها حمایت می کند. مقررات حقوق بشردوستانه ، از خشونت بی اندازه در جنگها جلوگیری کرده و حق دولتها را در انتخاب سلاح ها و روشهای جنگی محدود می نماید ، به همین دلیل آنرا حقوق در جنگ یا حقوق جنگ هم می نامند.
حقوق بشر دوستانه مورد تأکید ادیان آسمانى بخصوص دین مبین اسلام می باشد. اسلام در زمان بروز جنگ قانون گسترده ای را بر پایه عدل، رحمت و رعایت حقوق انسانی تدوین نموده است و از غیر نظامیان و افراد خاص همچون ، زنان ، کودکان وسالخوردگان حمایت می نماید و کشتار آنان را نهى می فرماید. برای بیماران، مجروحان، نابینایان و افراد افلیج نیز مصونیت قائل شده و درباره حقوق اسیران، توصیههاى فراوانی را ایراد نموده است.
در عرصه بین الملل هم طی سالیان متمادی معاهدات و اسناد بسیاری در خصوص افراد در گیر جنگ و غیر نظامیان و سایر افرادی که به نوعی با مخاصمات مسلحانه در ارتباط هستند در نظر گرفته شده است. جامعه جهانی با تصویب کنوانسیون های بین المللی مانند کنوانسیون ،ژنو و لاهه و سایر کنوانسیون ها سعی در ایجاد یک اصول اساسی بشر دوستانه در زمان رخداد های جنگی دارد . این کنوانسیون ها، قوانینی هستند که رعایت آنها، اگر چهاز وقوع جنگ جلوگیری نمیکند،اما دردها و آسیبهای انسانی را تا حدودی از طرفین مخاصمه میکاهد. مقایسه بین حقوق بشر دوستانه در اسلام و مقررات امروزی،نشان میدهد که حقوق اسلامی در این زمینه هم به لحاظ تاریخی و هم به جهت داشتن احکام بشر دوستانه بسیار غنی تر از حقوق بشر دوستانه کنونی است .
واژگان کلیدی: حقوق بشر دوستانه، اسلام، حقوق بین الملل، مخاصمات مسلحانه، غیرنظامیان، اسناد بین المللی.
فهرست مطالب
چکیده1
مقدمه2
الف- اهمیت موضوع2
ب- اهداف تحقیق4
ج- پرسش های تحقیق4
د- فرضیه های تحقیق5
ه- روش تحقیق5
و- سازماندهی تحقیق5
بخش اول- کلیات6
فصل اول – واژه شناسی و بررسی مصادیق حقوق بشر دوستانه8
مبحث اول- واژه شناسی و تعاریف8
گفتار اول- مفهوم حقوق بشر دوستانه8
بند اول –معنا8
بند دوم – تعریف8
بند سوم- رابطه حقوق بشر دوستانه و حقوق بشر9
گفتار دوم - پیشینه تاریخی 10
مبحث دوم- شناسایی اصول و اهداف12
گفتار اول – اصول و قواعد حقوق بشر دوستانه12
بند اول -اصول حقوق بین الملل بشر دوستانه12
بند دوم- قواعد اساسی حقوق بین المللی بشردوستانه13
بند سوم- اصول حاکم بر درگیریهای مسلحانه14
گفتار دوم- اهداف وانگیزه14
فصل دوم- شناسایی انواع و منابع مخاصمات مسلحانه 14
مبحث اول- انواع در گیری های مسلحانه 15
گفتار اول-چگونگی اجرای حقوق بشر دوستانه15
بند اول – درگیری های مسلحانه بین المللی 15
بند دوم- درگیری های مسلحانه غیر بین المللی ..16
بند سوم-تفاوت مخاصمات مسلحانه بین المللی و غیر بین المللی17
گفتار دوم- منابع حقوق بشردوستانه در مخاصمات مسلحانه بین المللی18
بند اول- عرف18
بند دوم- اصول کلی حقوقی18
بند سوم- معاهدات بین المللی18
گفتار سوم -قلمرو حقوق بشردوستانه در مخاصمات مسلحانه19
مبحث دوم- جنایات جنگی ومداخله بشر دوستانه 21
گفتار اول-شناسایی مخاصمات مسلحانه (جنگ21
بند اول-محدودیتها ی عملیات جنگی21
بند دوم-تعریف جنایات جنگی22
بند سوم- تقسیمات جنایات جنگی از حیث صلاحیت جهانی24
بند چهارم-انواع دادگاه های جنایات جنگی25
گفتار دوم- اهمیت مداخله بشر دوستانه در حقوق بین الملل27
بند اول-تعدیل اصل عدم مداخله در امور داخلی دولت ها29
بند دوم- رابطه حاکمیت و مداخله بشر دوستانه در رویه سازمان ملل31
بند سوم- رابطه حاکمیت و مداخله بشر دوستانه در رویه قضایی بین المللی37
بند چهارم- توجیه مداخله در قلمرو حاکمیت دولت ها38
گفتار سوم- حقوق بشر دوستانه و مبارزه با تروریسم40
بند اول – اصول عمومی حقوق بشردوستانه در مبارزه با تروریسم40
بند دوم - تروریسم در مخاصمه مسلحانه بین المللی44
بند سوم - تروریسم در مخاصمه مسلحانه غیر بین المللی46
بند چهارم – حقوق بشر دوستانه از حادثه 11 سپتامبر تا کنون48
بخش دوم –حقوق بشر دوستانه در اسلام و عرصه بین الملل 49
فصل اول- حقوق بشر دوستانه در اسلام50
مبحث اول - اصول اولیه حقوق بشر دوستانه در اسلام50
گفتار اول- رعایت حقوق بشر دوستانه در مخاصمات51
بند اول-تاریخچه جنگ در اسلام53
بند دوم-اصول بنیادین بشر دوستانه اسلامی54
گفتار دوم ـ ویژگى هاى جنگ در اسلام55
بند اول ـ در راه خدا بودن55
بند دوم ـ عادلانه بودن56
بند سوم ـ دفاعى بودن57
بند چهارم ـ انسانى بودن60
مبحث دوم- قواعد حقوق بشر دوستانه در اسلام62
گفتار اول- تفکیک بین نظامیان و غیر نظامیان62
بنداول- حقوق غیر نظامیان در جنگ از دیدگاه قرآن63
بند دوم- حقوق غیر نظامیان از دیدگاه روایات و سیره ائمه معصومین (ع64
بند سوم- حقوق غیر نظامیان از دیدگاه فقه68
گفتار دوم - حمایت از غیر نظامیان در اسلام70
بند اول- اطفال تبعه دشمن70
بند دوم- حقوق زنان70
بند سوم- حمایت از افراد سالمند72
بند چهارم- حمایت از بیماران، مجروحان و سایر افراد خاص73
بند پنجم- حمایت از افراد مذهبی74
بند ششم- حمایت از نمایندگان و فرستادگان74
گفتار سوم- حقوق اسیران جنگی75
بند اول- رفتار انسانی با اسرا75
بند دوم- حفظ وحدت خانوادگی اسرا78
بند سوم- آزادی اسیران79
فصل دوم- حقوق بشر دوستانه در عرصه بین الملل81
مبحث اول- قواعد و مقررات حقوق بشر دوستانه در عرصه بین الملل81
گفتار اول- تمایز غیر نظامی از نظامی81
گفتار دوم –حمایت عام از افراد غیرنظامی84
بند اول- احترام به گروه های انسانی84
بند دوم- حمایت خاص از برخی طبقات افراد غیرنظامی 84
بند سوم - رنج و عذاب غیرنظامیان86
مبحث دوم- اسناد بین المللی حقوق بشر دوستانه87
گفتار اول - بررسی کنوانسیون های ژنو88
بند اول- کنوانسیون اول ژنو در مورد وضعیت مجروحین و بیماران در میادین جنگی89
بند دوم- کنوانسیون دوم ژنو راجع به بهبود سرنوشت زخم داران، بیماران و غریقان نیروهای مسلح در دریا89
بند سوم - کنوانسیون سوم مربوط به رفتار با اسیران جنگی91
بند چهارم- کنوانسیون چهارم مربوط به حمایت از افراد غیرنظامی در دوران جنگ92
بند پنجم – پروتکل های الحاقی به کنوانسیون های ژنو92
گفتار دوم- اسناد مربوط به حمایت ازحقوق کودک93
بند اول - نقش سازمان های دولتی94
بند دوم- نقش سازمانهای غیردولتی ومجامع عمومی94
گفتار سوم - اسناد مربوط به منع کاربرد سلاح های شیمیایی95
گفتار چهارم- کنوانسیون 1954 لاهه در مورد حفاظت از میراث فرهنگی در زمان جنگ95
بند اول – زمان رسمیت کنوانسیون96
بند دوم- منابع کنوانسیون و ارتباط آن با سایر اسناد بین المللی96
بند سوم - دامنه شمول کنوانسیون به لحاظ اعضای متعاهد96
بند چهارم- روشهای اجرائی97
بند پنجم- ضمانت اجرای کنوانسیون97
گفتار پنجم- اساسنامه دیوان بین المللی کیفری98
بند اول- نسل کشی یا ژنوسید99
بند دوم- جنایت علیه بشریت99
بند سوم- جنایت جنگی99
بند چهارم- جنایت علیه صلح100
نتیجه گیری101
ضمائم103
منابع و ماخذ106
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 267 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 144 |
تحقیق حاضر به بررسی اثر بخشی هوش هیجانی در کاهش وابستگی به فیسبوک دانش آموزان دختر مقطع متوسطه شهر تهران پرداخته است.
فرضیه های تحقیق عبارتند از :
1- آموزش ارتقاء هوش هیجانی موجب کاهش وابستگی دانش آموزان دبیرستانی به فیس بوک می شود.
2- پس از گذشت1 ماه تاثیر آموزش ارتقاء هوش هیجانی بر کاهش وابستگی به فیس بوک تداوم خواهد داشت.
ابزارهای اندازه گیری این تحقیق پرسشنامه هوش هیجانی بار– ان و پرسشنامه ی وابستگی به فیس بوک است.
گروه نمونه شامل دانش آموزان دبیرستان دخترانه تهران است .
این تحقیق از نوه همبستگی می باشد و بر اساس فرضیه ها و با استفاده از روش رگرسیون این نتایج به دست آمده است.
1- آموزش ارتقاء هوش هیجانی موجب کاهش وابستگی دانش آموزان دبیرستانی به فیس بوک می شود.
2- پس از گذشت1ماه تاثیر آموزش ارتقاء هوش هیجانی بر کاهش وابستگی به فیس بوک تداوم خواهد داشت.
فهرست مطالب
چکیده 1
فصل اول : مقدمه پژوهش
1-1- مقدمه 3
1-2- بیان مسأله 4
1-3- اهمیت پژوهش 4
1-4- اهداف تحقیق 6
1-4-1- هدف اصلی 6
1-4-2- اهداف فرعی 7
1-5- سؤالات و فرضیههای تحقیق 7
1-6- تعریف عملیاتی و مفهومی متغیرهای تحقیق 7
1-6-1- تعریف مفهومی 7
1-6-2- تعریف عملیاتی 8
فصل دوم: مروری برادبیات و پیشینه تحقیق
2-1- تعریف وابستگی 10
2-2- وابستگی و رسانه 11
2-3- اعتیاد اینترنتی 14
2-4- نشانه ها و علایم بالینی اعتیاد اینترنتی 17
2-4-1-نشانه های روان شناختی 18
2-4-2-نشانه های جسمانی 18
2-4-3-نشانه های رفتاری 18
2-4-4-نشانه های شناختی غیرسازشی 18
2-5- فیسبوک چیست؟ 19
2-6- نشانه های فیس بوک بازان 22
2-7- تاثیرات فیس بوک بر ابعاد مختلف زندگی 22
2-8- آسیب های روانی وابستگی به فیس بوک 31
2-9- هوش هیجانی چیست 32
2-10- اهمیت هوش هیجانی 38 2-10-1- اهمیت هوش هیجانی درکنترل هیجانات 39
2-10-2- اهمیت هوش هیجانی درروابط اجتماعی 40
... 2-10-3- اهمیت هوش هیجانی در مدیریت41
... 2-10-4- اهمیت هوش هیجانی در موفقیت افراد 41
2-11- ادراک هیجانات 42
2-12- توضیحاتی درباره اصطلاحات مختلف مربوط به هوش هیجانی 44
2-12-1- سواد هیجانی 44
2-12-2- توانش هیجانی 46
2-13- الگوهای نظری هوش هیجانی 48
2-13-1- هوش هیجانی مبتنی بر رگه و توانش 48
2-13-2- الگوهای آمیخته 50
2-13-3- الگوهای توانایی 53
2-14- وجوه اشتراک الگوهای مختلف هوش هیجانی 54
2-15- فرایند تحولی هوش هیجانی 59
2-16- عوامل موثر بر فرایند تحول هوش هیجانی 65
2-16-1- اجتماعی شدن 66
2-16-2- نقش والدین 66
2-16-3- سهم واکنش های والدین به هیجان های کودکان 67
2-16-4- سهم آموزش / پرورش والدین درباره ی هیجان ها 67
2-16-5- سهم همسالان 68
2-16-6- سهم بالقوه ی واکنش های دوستان به هیجان های دیگران 68
2-16-7- سهم بالقوه ی آموزش / پرورش دوستان درباره هیجان ها 69
2-16-8- تحول شناختی 70
2-17- کارکردهای هوش هیجانی 71
2-17-1- هوش هیجانی،تفکرو روابط اجتماعی 71
2-17-2 - هوش هیجانی: انطباق با رویدادهای استرس زا 75
2-18- مروری بر تحقیقات انجام شده 77
فصل سوم: روش اجرای تحقیق
3-1- جامعه آماری 81
3-2- حجم نمونه و روش نمونه گیری 81
3-3- طرح تحقیق 81
3-4– روش اجرای پژوهش 82
3-4-1- شرح جلسات82
3-5- ابزار پژوهش 84
3-5-1- پرسشنامه هوش هیجانی بار- ان 84
3-5-2- مشخصات آزمون هوش هیجانی بار – اُن 84
3-5-3- نحوۀ نمره گذاری 86
3-5-4- پرسشنامه اعتیاد به فیس بوک برگن 88
3-6- روش تجزیه و تحلیل داده ها 88
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
4-1- تحلیل توصیفی داده ها 90
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
5-1- بحث و نتیجه گیری 96
5-2- محدودیت های پژوهش 98
5-3- پیشنهادات 98
منابع و مآخذ 99
منابع فارسی 100
منابع انگلیسی 102
پیوست ها 107
فهرست جداول
عنوان شماره صفحه
جدول2-1- 55
جدول3-1- 81
جدول3-2- 87
جدول4-1- 90
جدول4-2- 91
جدول4-3- 91
جدول4-4- 92
جدول4-5- 93
جدول4-6- 94
دسته بندی | حسابداری |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 8 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 16 |
مقاله درمورد شغل حسابداری
شغل حسابداری
هدف :
حسابداری یک سیستم است که در آن فرآیند جمعآوری، طبقهبندی ، ثبت، خلاصه کردن اطلاعات و تهیه گزارشهای مالی و صورتهای حسابداری در شکلها و مدلهای خاص انجام میگیرد. تا افراد ذینفع درون سازمانی مثل مدیران سازمان و یا برونسازمانی مثل بانکها، مجمع عمومی سازمان مورد نظر و یا مقامات مالیاتی بتوانند از این اطلاعات استفاده کنند. به همین دلیل فردی که تحصیلات دانشگاهی ندارد، بیشتر دفتردار است تا حسابدار. چرا که گزارشهای این دسته از افراد مطابق استاندارد نیست و پردازش کافی نمیشود و بیشتر تراز حسابها میباشد. برای مثال یک حسابدار تجربی نمیتواند براحتی بین دارایی کوتاه مدت و بلند مدت تفاوت قائل شود و یا نمیداند که چگونه باید معاملات ارزی را در دفاتر ثبت کرد.
حسابداری به عنوان یک نظام پردازش اطلاعات، دادههای خام مالی را دریافت نموده، آنها را به نظم در میآورد.
محصول نهایی نظام حسابداری گزارشها و صورتهای مالی است که مبنای تصمیمگیری اشخاص ذینفع (مدیران ، سرمایهگذاران ، دولت و ...) قرار میگیرد.
ماهیت :
یک حسابدار متخصص، در آینده میتواند مدیر مالی یک سازمان یا شرکت گردد یعنی میتواند به مدیریت یک شرکت ایده بدهد که منابع موجودش را در چه راههایی سرمایهگذاری نماید تا استفاده بهینه کند و یا اگر شرکت به منابع مالی جدید نیاز داشت یک مدیر مالی بر اساس دانش آکادمیک خود میتواند بگوید که از چه طریقی باید تامین مالی کرد. و مجموع این فعالیتها خارج از توانایی یک حسابدار تجربی است.
«حسابداری یک سیستم اطلاعاتی است که با فراهمکردن اطلاعات لازم کمک میکند تا سرمایهگذارها، اعتبار دهندگان، مدیران و دولت نسبت به مسائل اقتصادی بهتر بتوانند، تصمیم بگیرند. برای مثال اگر شخصی بخواهد در یک شرکتی سرمایهگذاری کند، تمایل دارد که وضعیت مالی آن شرکت و یا نتایج عملیات آن شرکت را در طی سالهای قبل بداند. موضوعاتی که به صورت گزارشهای مالی توسط حسابداران تهیه میشود.
دسته بندی | اقتصاد |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 38 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 18 |
*مقاله درمورد چگونگی روش شیش سیگما*
معرفی روش شش سیگما
مقدمه
در اواسط دههی 1980، شرکت موتورولا (Motorola) تلاشی گسترده برای بهبود کیفیت را آغاز کرد. هدف این شرکت دستیابی به نقص صفر در تولیدات و خدمات بود. این عملکرد را کیفیت شش سیگما معرفی کرد و با ایجاد یک سیستم ارزیابی عملکرد را به سوی کسب رضایت مشتری به عنوان هدف اصلی سوق میداد. در واقع شرکت موتورولا در دهه 80 نوعی از مهندسی را در مدیریت کیفیت جامع به کار گرفت که به طرح روششناسی شش سیگما منجر شد.
موتورولا، مفهوم شش سیگما را به عنوان هدف اصلی کیفیت در واسط دهه 1980 برگزید. اما این مفهوم و برنامه شش سیگمای ابداعی شرکت موتورولا، در سال 1989 یعنی زمانی که موتورولا اعلام کرد که تعداد عیوب تولیدات یا خدمات ارائه شده نباید بیش از 4/3 قطعه در میلیون طی 5 سال باشد. به رسمیت شناخته شد.
ضرورتی که موتورولا را به سمت ابداع روش شش سیگما کشانید قبول این واقعیت بود که در فضای رقابتی کسب و کار امروز دیگر نمیتوان صرفاَ با تفکر خطای صفر و برخی راهکارهای عملیاتی به موقعیت رسید. در سال 1998، شرکت موتورولا موفق به دریافت جایزهای کیفی مالکولم بالدریچ ،
(Malcolm Baldrige National Quality Award) شد. هدف از اهدای این جایزه، شناخت شرکتهایی است که فرضیه با ارزشی را برای سایر شرکتها در زمینههای مختلف کاری، مطابق مدل معینی درآورند. نوآوری خاص موتورولا که بیشترین توجه را به خود جلب کرد، برنامه شش سیگما بود. آنچه در این برنامه مورد توجه قرار گرفت این نکته بود که با توجه به تکنولوژی بسیار پیچیدهی امروز، ایدههای قدیمی درباره پذیرش سطوح کیفی قابلیت لازم را ندارند.
در اوایل دههی 1990، برنامه شش سیگما در موتورولا ادامه پیدا کرد و به آرامی در سازمانهای دیگر نیز راه یافت. مدتی بعد، غولهای اقتصادی ایالات متحده مثل زیراکس، بوئینگ، جنرال الکتریک، کداک، الاید سیگنال و غیره از روش شرکت موتورولا پیروی کردند.
برنامهی شش سیگما سبب شد تا طی سالهای گذشته اکثر شرکتهای ایالات متحده منافع مشترکی را کسب کنند. با اجرای این برنامه شرکت الاید سیگنال در سال 1995 ، 175 میلیون دلار و در سال 1997 تقریباَ دو برابر آن مبلغ را صرفهجویی کرد. عملکرد جنرالالکتریک(GE) نیز با تمرکز برروی اجرای برنامه شش سیگما از 200پروژه در سال 1995، به 6000 پروژه در سال 1997 بسط یافت. جنرال الکتریک اعلام کرد به سبب اجرای این برنامه در سال 1997، 500 میلیون دلار، و در سال 1998، بالغ بر 72 بیلیون دلار، صرفهجویی داشته است.
موارد فوق نمایانگر حرکت سازمانها به طرف سطوح کاربردی شش سیگما برای صرفهجوییهای میلیارد دلاری از یک طرف و کمک به بالا رفتن ارزش سهامشان از طرف دیگر است. به هر حال، صرفهجویی در مبالغ دلاری، کمک میکند تا پتانسیل این اصل کیفیت بارز شود.
از دیگر ویژگیهای برنامه شش سیگمای موتورولا این بود که فقط شامل متغیرها (ویژگیهای کمی) نبود، بلکه ویژگیهای وصفی را نیز در بر میگرفت.
دانستن این نکته نیز حائز اهمیت است که اجرای برنامه 6 سیگما تنها محدود به بخشهای تولیدی نمیشود. این برنامه میتواند برای هر نوع کسب و کار براساس فرآیندی حتی اگر با یک توزیع نرمال توصیف نشده باشد به کاررود.
سیگما حرف هجدهم از حروف الفبای یونانی و اصطلاحی در آمار است که به نمایش انحراف از وضع مطلوب( انحراف از استاندارد) میپردازد.
شش سیگما یک روش جامع بهبود اثر بخشی سازمانی است که در درون خود از ساختار برنامه و ابزارهای توانمد مدیریت کیفیت برخوردار است معنای شش سیگما تلاش برای نزدیکی هر چه بیشتر به درجه تکامل و برتری در تولید محصول و با ارائه خدمات است. هدف شش سیگما کاهش انحراف از وضع مطلوب با تغییرپذیزی خروجی فرآیندهاست به طوری که حتی با 6 سیگما انحراف استاندارد فرآیند مورد نظر بین حدود بالا و پائین مشخصات فنی قرار بگیرد.
شش سیگما اساساَ یک هدف کیفی با ارزش و متعالی برای هر فرآیندی است. به همین سبب در قالب مباحث قابلیت فرآیند مطرح میشود. پروژههای شش سیگما را بعنوان پروژههای کاهش نرخ خطا تا حداکثر 4/3 نقص در میلیون( با استفاده از تکنیکهایی مانند تجزیه و تحلیل آماری، حل مسأله و اصول کیفیت) تعریف کردهاند و نقص را هر چیز خارج از رضایت مشتری نامیدهاند.
اساساَ شش سیگما به عنوان هدف فرآیند کیفیت مطرح است فرآیندهای کیفیت فقط یکی از فاکتورهای کلیدی قابلیت اعتماد محصول است. طراحی برای قابلیت اعتماد از اهمیت بیشتری برخودار است. اگر افراد در سطح مؤثری از کیفیت و طراحی قابلیت اعتماد حرکت نکنند، رسیدن به قابلیت اعتماد محصول نهایی در سطح شش سیگما به راحتی امکانپذیر نیست.
این برنامه فراتر از اندازهگیری تشخیص هویت و تفکیک اقلام مؤثر صرف است. این برنامه شامل اصول مدیریت کاملاَ جدید است و اجرای آن نیازمند اعتماد به تمامی اعضای نیروی کار و آموزش و پرورش آنهاست.( شامل مدیران سطوح بالا نیز میشود). یعنی یک فرآیند مدیریت- مشارکتی که روی مشارکت تمام کارکنان درتمام سطوح تأکید دارد. هدف برنامه انجام کار به صورت کار گروهی است.
هرف اولیة این رویکرد جدید اطمینان از رضایت کلیه مشتریان است فهمیدن مشتری نیازها خواستهایش باید مرکز فعالیتها باشد نتیجة ضروری این اصل پذیرش این حقیقت است که در واقع مشتریان متفاوتی وجوددارند. هر مشتری باید شناخته شود و به نیازهای شخصی و یا امیال و خواستههایش به صورت مناسب رسیدگی شود.
در فرآیند تولید تکتک مغایرتهای محصولات ساخته شده موضوع مطالعه هستند. این مغایرتها دشمن کیفیتاند. بطوریکه افرایش این مغایرتها به معنی کاهش تعداد محصولاتی است که مطابق با مشخصات طراحی شده تولید شدهاند.
برای ماهش مغایرتها ابتدا باید آن را اندازهگیری کرد. یکی از مهترین روشها برای این محاسبه تعیین اندازة آماری استاندارد شده قابلیت تغییر یا پراکندگی بین جامعه آماری داده شده با سیگما است. سیگما در هر فرآنید آماری در واقع عبارت است از انحراف استاندارد از میانه.
فرمول سیگما عبارت است از:
که در آن:
S= انحراف استاندارد
X= مقدار پارامتر اندازهگیری شده
M= میانگین فرآیند
N = تعداد اقلام موجود در جامعه آماری
این حقیقت مدتها قبل تشخیص داده شده بود و کنترل فرآیند آماری(spc ) بطور مشخص برای اندازهگیری و کنترل انحرافات محصول در محدودة قابل قبول طراحی شده بود. این تکنیکها کمک میکند به قابلیت اکثریات قریب به اتفاق محصولات تولید شده اطمینان کنیم. سپس در این برنامه برای تشخیص و رفع موارد ناقص نامنطبق قبل از تحویل محصول به مشتری تأکید میشود.